Home / Ciekawostki / Z wykonanego badania dotyczy, że gdzieś 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka.

Z wykonanego badania dotyczy, że gdzieś 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka.

Z przeprowadzonego badania wynika, że około 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka. Liczba aktywnych użytkowników książek audio liczy przeszło 2,8 mln osób.
Większość Polaków wie o byciu książek audio. Oczywiście, czerpanie z
grupy to działanie o bardzo niższej skali. Podczas gdy około 6 na 10 Polaków
deklaruje, że jeszcze słyszało o pracach audio (61%), to dopiero co 7.
przyznaje, że czerpał z nich kiedykolwiek (14%), oraz co 11. deklaruje, że korzysta
spośród nich teraz (9%).
Słuchacze audiobooków obecne w pierwszej liczbie osoby młode, stanu wolnego,
sprawdzające się wyższym lub średnim wykształceniem, zamieszkujące duże miasta.
Ważną kwestię w słuchalności audiobooków odgrywa zaawansowanie technologiczne
użytkowników. Udział stosujących jest znacznie wyższy zarówno wśród
internautów (13% vs. 1% nie-internautów), kiedy również wśród posiadaczy urządzeń
mobilnych tj. laptop, tablet, smartfon. Odsetek słuchaczy audiobooków jest aż o 12
p.p. wyższy w sile klientów urządzeń mobilnych, niż wśród osób, które takich
urządzeń nie posiadają (14% vs. 2%).


Po prace audio sięgają konsumenci, którzy z samej części nie boją się korzystać
z zmiany produktowych, a z drugiej strony chętnie rekomendują owoce oraz pomoce
w własnym najdroższym otoczeniu. W kontrakcie spośród obecnym, w wersji słuchaczy audiobooków
stoi nie tylko ogromny potencjał nabywczy, a jeszcze potencjał dla marketingu rekomendacji.
Słuchanie audiobooków nie jest działaniem na co dzień – 17% słuchaczy audiobooków uznaje się do grupy heavy users, czyli korzystających codziennie lub mało razy w tygodniu. 8 na 10 użytkowników sięga po pracy stosunkowo rzadziej.
Użytkownicy książek audio najczęściej ulegają ich w zakładzie (69%), nieco rzadziej
w sposobach transportu publicznego (35%) albo w samochodzie osobowym (14%, w niniejszym
17% jako pasażer, a 14% jako kierowca). Do rzadkości należy słuchanie audiobooków
w stricte publicznych miejscach tj. praca (9%), szkoła (9%), restauracja/kawiarnia (7%),
sklep (6%).
Okoliczności słuchania audiobooków skupiają się wokół motywu podróży. 23% użytkowników słucha ich w podróży do/z pracy, 22% w odległości do/z szkoły, 19% w podróży na urlop/wakacje. Słuchacze rzadko kiedy sięgają po pozycji w sytuacjach, w jakich wymagali pokazać się podzielnością uwagi, godząc jednocześnie słuchanie prace z działaniem kolejnej rzeczy np. podczas gotowania (10%), uprawiania sportu (10%), pracy (9%), czy robienia zakupów (4%).
Kombinacja ogólnych preferencji i przyczyn obiektywnych jest ważną argumentację dla niesłuchania audiobooków. Przywiązanie do książki w starej formie, brak odtwarzacza lub brak czasu, są najczęściej wskazywanymi barierami. Biorąc jednak pod uwagę duży potencjał rekomendacyjny w rodzinie użytkowników, można zaryzykować tezę, że penetracja słuchaczy audiobooków w przyszłości będzie wzrastać.

O admin

Check Also

Słona woda morska zamarza w kilka niższej temperaturze niż słodka

Czy wiecie, że gdyby wyciągnąć ze wszelkich wód świata całą wprowadzoną w nich sól i …