Home / Moda / Zdrowie / Wstąp w istnienie zasady odpowiedniego żywienia

Wstąp w istnienie zasady odpowiedniego żywienia

Wejdź w życie zasady dobrego jedzenia

Rano uwielbiasz rozkoszować się tymi chwilami relaksu, wtedy tworzy ci brakować okresu na zjedzenie śniadania, o przygotowaniu kanapek do sztuki nawet nie wspominając. Szkoda, albowiem śniadanie przestrzega przed atakiem wilczego głodu wieczorem, a swoja kanapka często objawia się jedynym dobrym posiłkiem przez cały dzień.

KANAPKI DO ROBOTY

Lub kanapka może faktycznie zastąpić wartościowy posiłek? Oczywiście, że może! Cała trudność w aktualnym, aby właściwie ją skomponować. Jeżeli masz dolegliwości z wstawaniem, zarezerwuj wieczorem kilkoro minut na opracowanie kanapki do czynności. Wystarczy, że odpowiednio ją włożysz także przez noc zabezpieczysz w lodówce. Jako ją napisać? 

Bazą jest pełnoziarniste pieczywo – grahamki, graham, tradycyjny chleb żytni lub pumpernikiel. Pieczywo to centrum węglowodanów, z których w procesie dnia powinniśmy brać ponad 50 proc. energii. 

Drugim istotnym punktem jest materiał stanowiący centrum pełnowartościowego białka. Udział energii wypływającej z białek nie powinien przekraczać 15 proc. Stanowi ono przede wszystkim funkcjonalne do napraw organizmu. Dobrym źródłem odżywczego białka jest ciało oraz wędliny, przetwory mleczne, ryby i jajka. Jeśli kwalifikujesz się na wędliny, chciej też o najniższej pojemności tłuszczu, drobiowe lub cielęce. Znakomitym zawieszeniem stanowi przeznaczenie w kanapkach gotowanego mięsa, np. tego, jakie było fragmentem wywaru do zupy. Wędliny mają najczęściej inne dodatki chemiczne pozwalające przedłużyć trwałość, zwiększające wydajność, poprawiające zapach oraz dodatek. Porcja domowego ciała to przedsięwzięcie największy wybór. 

Sery żółte jadaj z umiarem, są co prawda dobrym źródłem białka oraz wapnia, jednak posiadają czystą kaloryczność. Do twarogu dodawaj małe liczb śmietany, uruchomiony w niej tłuszcz, a ściśle witamina D, poprawia wchłanianie wapnia w organizmie. Twarogi możesz łączyć w formie pasty z rybami: tuńczykiem, makrelą, sardynkami, szprotem, lub jajkami. Do doprawienia pasty o zastosować nowoczesny szczypior, koper i rzodkiewkę. 

Gdyby nie stanowisz wywiadów z cholesterolem, jeżeli lubisz, smaruj pieczywo niewielką kwotą masła. Kanapkę potrafisz jeszcze skropić tuż przed spożyciem paroma kroplami oliwy bądź obrazie lnianego. Aby obniżyć ilość tłuszczu, awansuj do smarowania tarty chrzan, musztardę albo własnoręcznie zrobioną pastę z awokado.

Dbaj o daniu do kanapek warzyw. Znakomitym zawieszeniem są kiełki warzywne. To szczere bogactwo witamin a minerałów. Warto również dorzucić sałatę, jeśli znudzi ci się tradycyjna masłowa, wypróbuj rukolę, roszponkę, sałatę rzymską lub liście szpinaku. Zapach a zaletę odżywczą kanapek wzbogacą świeże lub suszone pomidory.

O admin

Check Also

Arbuz jest wynikiem nierozerwalnie łączącym się z upalnymi, letnimi miesiącami

Arbuz jest produktem nierozerwalnie łączącym się z upalnymi, letnimi miesiącami. Nie jedynie lubimy go spożywać …