Home / Moda / Zdrowie / Nie warto przemęczać się na siłowni, ponieważ zbyt wielki wysiłek fizyczny że wynosić katastrofalny nacisk na serce.

Nie warto przemęczać się na siłowni, ponieważ zbyt wielki wysiłek fizyczny że wynosić katastrofalny nacisk na serce.

Lekarze ostrzegają, że jedynie mała ilość sportu stanowi dla nas odpowiednia. Aktywność, która przez wielu uznawana jest za drogę na długowieczność, w nadmiarze może przyczynić się do rychłej śmierci.

Zdaniem lekarzy, chociaż regularne ćwiczenia o średniej intensywności, takie jak jogging, są dobre dla organizmu ludzkiego, w sporcie łatwo o przesadę. Po analizie licznych badań, zwracających się na zdrowiu biegaczy, zobaczyli oni, że odpowiednio dawkowana aktywność fizyczna wchodzi na zdrowie oraz długość mieszkania w twórczy sposób. Jednak biegając za szybko, pokonując zbyt długie dystanse i stanowiąc aktywnym przez zbyt dużo lat, ktoś może nieumyślnie przyspieszyć własną śmierć.

Wyniki badania zrealizowanego przez amerykańskich lekarzy i zapalonych biegaczy zaprezentowały się na łamach magazynu. Tym, którzy chcą treningi o wielkiej klasie, autorzy doradzają ograniczenie ich długości do 30-50 minut dziennie. Bieganie maratonów nie winno być systemem na budowanie kondycji – podobny dystans można zdobyć raz na nieokreślony czas lub wręcz raz w mieszkaniu – zapewniają specjaliści. Duży wysiłek fizyczny utrzymujący się dłużej niż 1-2 godziny może działać uszkodzeniami serca, powodując rozciąganie, nadrywanie i zabliźnianie się jego tkanek, co zwiększa ryzyko niebezpiecznych zaburzeń rytmu serca.
Inne badania dostarczają podobnych wyników. Pokazują one, że sport, podobnie jak dużo funkcje w bliskim działaniu, winien być ćwiczony z umiarem. Pierwsze z owych badań przeanalizowało stan zdrowia ponad 50 000 osób nieprzekraczających 30 roku bycia, w współczesnym 14 000 biegaczy. Ukazało, że aktywni fizycznie uczestnicy obarczeni byli o 19% niższym ryzykiem śmierci niż nowi badani. A po gruntownej analizie naukowcy zauważyli, że korzyści zdrowotne dotyczyły tylko tych kobiet, które biegały od ok. 8 do 30 km tygodniowo. Młodzi ludzie preferujący dłuższe przebieżki nie stanowili w normalniejszej sytuacji niż kobiety bierne fizycznie. Co dużo, zaprezentowało się, że najlepsza szybkość procesie to ok. 10 km/h. Dobrze na odległość występowania nie wpływa także sport uprawiany codziennie – biegać powinno się od 2 do 5 razy w tygodniu – zapewniają autorzy badania.

Tymczasem, jak wskazuje profesor z Londynu, sportowcy w normalnym wieku, którzy prowadzili sport przez wiele dziesiątek lat, obarczeni są podwyższonym ryzykiem arytmii serca. Jak radzi, wystąpienie migotania przedsionków jest u nich pięciokrotnie bardziej prawdopodobne niż u kobiet, które stronią od wysiłku fizycznego. Z badania wynika, iż na wspomnianą przypadłość cierpi aż 40% byłych sportowców. Szczególnie groźne jest granie komór, które powodować może nagłą śmiercią sercową. Specjalistka zaznacza jednak, że przed arytmiami można się ustrzec, zachowując umiar w treningach. Z kolejnej części bowiem, aktywność fizyczna praktykowana 5 dni w tygodniu przez ok. 30 minut zmniejsza zagrożenie choroby wieńcowej o 50%, i do tego wydłuża życie.

O admin

Check Also

Arbuz jest wynikiem nierozerwalnie łączącym się z upalnymi, letnimi miesiącami

Arbuz jest produktem nierozerwalnie łączącym się z upalnymi, letnimi miesiącami. Nie jedynie lubimy go spożywać …